Zaloguj
Reklama

Aktywność fizyczna a zdrowie psychiczne

Autor/autorzy opracowania:

Źródło tekstu:

  • Chandler S., 100 sposobów motywowania siebie, Wyd. Studio Emka, 2010,

Adres www źródła:


Aktywność fizyczna a zdrowie psychiczne
Fot. Pantherstock
(0)

Ruch to zdrowie. Wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu kostnego i mięśniowego. Pomaga utrzymać odpowiednią wagę i wzmacnia serce. Warto jednak pamiętać, że aktywność fizyczna ma również pozytywny wpływ na nasze zdrowie psychiczne.

Poprawa stanu emocjonalnego

Wyniki badań dowodzą, że aktywność fizyczna może nie tylko zapobiegać, ale też wspomagać leczenie depresji. Pozytywne efekty osiągają wszyscy pacjenci, bez wzgledu na wiek, płeć czy nasilenie objawów. Wskazana jest każda forma sportu, jednak piśmiennictwo najczęściej wskazuje na chodzenie lub szybki marsz, jako na dyscyplinę najbardziej uniwersalną, nie wymagającą specjalnego sprzętu ani określonych warunków. Ważna jest regularność wysiłku fizycznego. Z obserwacji wynika również, że osoby wstrzymujące się od aktywności fizycznej przez wiele lat mają większe ryzyko zachorowania na depresję.



fot. panthermedia


Jak się zmotywować?

Osoby cierpiące na zaburzenia depresyjne wiedzą dosknale, że najtrudniejsze jest zmotywowanie się do rozpoczęcia aktywności fizycznej. W najtrudniejszych momentach wydaje się to wręcz niemożliwe. Warto jednak zmusić się do podjęcia aktywności ruchowej, dlatego że poprawa nastroju następuje już po 10 min. umiarkowanego wysiłku. Warto przywołać tutaj jedną z technik motywacyjnych, która mówi o tym, że nie mamy ochoty tańczyc tylko dlatego, że jeszcze nie zaczęliśmy. Innymi słowy: nie trzeba odczuwać motywacji jeszcze przed rozpoczęciem działania, ale rozpocząć mimo wszystko i poczekać aż motywacja nadejdzie w trakcie. Innym wyjściem jest zaproszenie do wspólnego treningu bliskiej osoby, która będzie motywować, jeśli zajdzie taka potrzeba.

(0)
Reklama
Komentarze