Zaloguj
Reklama

Asertywność. Sięgaj po to, czego chcesz, nie raniąc innych.

Autor/autorzy opracowania:


Asertywność. Sięgaj po to, czego chcesz, nie raniąc innych.
Fot. wyd. GWP
(5)

ASTERYWNOŚĆ. Sięgaj po to, czego chcesz, nie raniąc innych... Wszystko byłoby jasne, gdybyśmy wiedzieli jak? Niby takie proste...

Bardzo się cieszę, że ta książka znalazła się w moich dłoniach. Codziennie możemy się zastanawiać, dlaczego mówimy, a nikt nas nie słyszy, dlaczego pytając nie uzyskujemy odpowiedzi. Jak powiedzieć komuś, że coś nas boli – nie raniąc go? Ile jeszcze innych pytań przychodzi Ci do głowy? Zapewne nie mało.

W związku z tym, potrzebujemy niewielkich podpowiedzi, aby uzyskać to, czego chcemy. Z pomocą nadeszli Robert Alberti i Michael Emmons opisując w wyżej wymienionej pozycji, między innymi:

-        jak wyrażać siebie i budować pozytywne relacje w pracy, domu czy sytuacjach intymnych.

 

„Asertywność” doczekała się dziewiątego wydania (w Polsce to już trzecie), w którym oprócz cennych porad i życiowych przykładów otrzymaliśmy trzydziestojednodniowy dziennik indywidualnego rozwoju, pozwalający na opisanie kłopotliwych sytuacji oraz ostatecznie podsumowanie celi i postępów, dzięki czemu łatwiej nam z dnia na dzień określać nasze efekty.

 

Aby jednak do tego dojść zacznijmy od początku.

Autorzy umieścili w pierwszym rozdziale świetny kwestionariusz asertywności. O ile szczerze odpowiesz na pytania, łatwiej będzie Ci przejść przez pozostałe części książki.

 

Mianowicie:

-        odkrywanie asertywności, czyli co znaczy być asertywnym

-        stawanie się asertywnym - jak wyznaczać sobie cele, jak mówić czy myśleć asertywnie

-        budowanie asertywnych relacji w pracy, rodzinie, intymności

-     asertywność w praktyce, czyli, jak radzić sobie ze złością czy krytyką oraz jak można być asertywnym w pracy czy podczas rozmowy kwalifikacyjnej

i ostatnie najważniejsze:

-        asertywne życie – aby dowiedzieć się więcej...

 

...zapraszam do zapoznania się z tą niebanalną pozycją Gdańskiego Wydawnictwa Psychologicznego i ćwiczenia od dziś ASERTYWNEGO zachowania w naszym codziennym życiu, aby Tobie również było lżej.

(5)
Reklama
Komentarze