Zaloguj
Reklama

Wpływ pornografii na mózg – to powinno Cię zaniepokoić!

Wpływ pornografii na mózg – to powinno Cię zaniepokoić!
Fot. medforum
(5)

Łatwy dostęp do stron pornograficznych (internet) wpłynął na rozwój uzależnienia od pornografii  zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży. Jak pokazują wyniki przeprowadzonych badań, aż 67% nastolatków w Polsce miało styczność z tematyką pornograficzną w internecie. Specjaliści od ludzkiej psychiki i jej podłoża mózgowego szukają zmian w mózgu, jakie wywołane zostają przez styczność z materiałami pornograficznymi. 

Reklama

Jak pokazują badania przeprowadzone na Uniwersytecie Cambridge, oglądający treści pornograficzne od wczesnych lat młodości charakteryzują się wzmożoną aktywnością trzech obszarów mózgu (w przeciwieństwie do rówieśników nieuzależnionych od pornografii). Może to doprowadzić do poważnych zaburzeń w odczuwaniu emocji.

Pornografia i jej wpływ na życie partnerskie

Regularne oglądanie treści pornograficznych nie pozostaje bez znaczenia w relacjach partnerskich – im częściej odwiedza się strony o tematyce erotycznej, tym trudniej jest zbudować trwałe relacje z partnerami płci przeciwnej.

Ważne! Problem dotyczy głównie mężczyzn (kawalerów). Jak podają statystyki, co czwarty z nich regularnie ogląda strony z pornografią.

Podsumowanie

Jak już była mowa powyżej, oglądanie pornografii wywołuje wydzielanie się dopaminy, regularny kontakt z pornografią może wpłynąć na mózg w taki sposób, że stanie się on „znieczulony” na skutki pobudzenia. Jak pokazują badania, pornografia oglądana regularnie skutkuje brakiem wywoływania pobudzenia seksualnego. Mózg potrzebuje większej ilości dopaminy, czego efektem jest potrzeba częstszej stymulacji pornografią (oglądający porno potrzebują wciąż nowych, bardziej ekstremalnych obrazów, by móc się pobudzić). W rezultacie dostarczanie tak silnych impulsów sprawia, że „normalny” seks staje się niesatysfakcjonujący.

Piśmiennictwo

Źródło tekstu:

  • W. Maltz, L. Maltz: Pułapka porno. Wydawnictwo Media Rodzina. Poznań 2014.

Adres www źródła:

Kategorie ICD:

Kategorie ATC:


Reklama
(5)
Komentarze