Serwisy Medforum

Reklama

Forum: Psychiatria - grupa dla rodziny i pacjenta

(3)

Temat: długość brania leków antydepresyjnych??? (12)

Zaloguj się , aby skorzystać z poniżyszch opcji:


odpowiedz nowy wątek
obserwuj schowek
  • 23-01-2007 21:44:00

    Miałam jak to określił mój psychol "małą depresję", dostałam leki... i teraz mam problem. W zasadzie czuję się już rewelacyjnie tj zero jakiś dołów, zniechęcenia, zmęczenia itd no i zastanawiam się czy jest sens dalej się faszerować tymi prochami. Całej mojej kuracji będzie jakiś miesiąc i w zwiazku z tym moje pytanie- czy przyjmuje się jakiś minimalny czas brania antydepresantów??? Pozdrawiam

    Ostatnia edycja: 23-01-2007 21:44:00
  • 23-01-2007 22:24:00

    jeżeli jest to pierwszy epizod depresyjny to minimum 1,5 m-ca a zaleca się 6 m-cy, jeżeli kolejny to przynajmiej 12 m-cy lub nawet 24 m-ce.

    UWAGA nie możesz ot tak odstawić leku - trzeba to robić stopniowo - najlepiej pod kontrolą lekarza.

    )o(

    Ostatnia edycja: 23-01-2007 22:24:00
  • 24-01-2007 10:39:00

    W sumie to już moje drogie "spotkanie z depresją" ale 24 miesiące brania prochów to już chyba lekka przesada??? A co się stanie jak odstawie je teraz? Chyba szlag mnie nie trafi z tego powodu?

    Ostatnia edycja: 24-01-2007 10:39:00
  • 24-01-2007 14:04:00

    Cześć! Szlag Cię nie trafi, ale nasilenie efektów ubocznych po szybkim odstawieniu prochów może Ci uprzykszyć trochę życie

    Ostatnia edycja: 24-01-2007 14:04:00
  • 24-01-2007 15:18:00

    a napisz jaki antydepresant stosujesz.

    Ostatnia edycja: 24-01-2007 15:18:00
  • 24-01-2007 16:57:00

    Biorę Efectin (efekty uboczne brania tego leku znam aż nazbyt dobrze ) natomiast faktycznie poczułam się nieporównywalnie lepiej. Jednak nie chciałabym tego brać dalej ze wzgledu na to, że mam i tak duży opór zwiazany z braniem wszelkich prochów no i ten lek jest strasznie drogi mimo, że i tak w części jest refundowany

    Ostatnia edycja: 24-01-2007 16:57:00
  • 25-01-2007 17:47:00

    to będzie ciężko, bo to jest lek krótkodziałający. tylko pod kontrolą lekarza

    Ostatnia edycja: 25-01-2007 17:47:00
  • 25-01-2007 20:44:00

    Co to znaczy "krótkodziałający"???? czyli objawy mogą znowu wrócić??? No bez takich...!!!!

    Ostatnia edycja: 25-01-2007 20:44:00
  • 25-01-2007 23:24:00

    krótkodziałający tzn. szybko eliminowany przez organizm. po upływie jednej doby praktycznie znika z organizmu. w przeciwieństwie do np. fluoksetyny (popularny prozac), której stężenie stopniowo maleje przez 3tygodnie.

    ale wcale NIE ZNACZY TO, że jak odstawisz to natychmiast WRÓCI depresja.

    prawdopodobieństwo nawrotu choroby w ciągu 1 roku zmniejsza się proporcjonalnie do okresu przyjmowania leku i zwiększa się po raptownym odstawienu leku - dotyczy to zwłaszcza leków krótkodziałających.

    poza nawrotem depresji mogą, choć nie muszą, wystąpić PRZEJŚCIOWE objawy niepożądane takie jak lęk, niepokój, bezsenność. z tego co pamiętam występują rzadko tj. u ok. 5% pacjentów odstawiających nagle lek.

    Ostatnia edycja: 25-01-2007 23:24:00
  • 26-01-2007 15:24:00

    dlaczego lekarz nie mówi mi takich rzeczy tylko sama je muszę szukać po jakiś forach??? Z góry dzięki

    Ostatnia edycja: 26-01-2007 15:24:00
  • Zaloguj się , aby dodać odpowiedź

Zobacz inne dyskusje

  • Padmo
    WitamJestem właśnie świeżo po kłótni z matką. Rzecz polega...
  • Witam. Jestem 17 letnim chłopakiem, który jakoś tydzień temu przyznał...
  • Fredee
    Witam... Mam prawie 20 lat i może mój problem jest dość często...
  • Dazy12
    Witam,nawet nie wiem od czego zacząć. Nasz związek trwa już 3 lata i jest...
  • Polecamy

    http://static2.medforum.pl/cache/logos/mon113005_mezczyzna_starzec_smutek_ojoimages_cr-W300H200.jpgFot. ojoimagesKiedy pójść do psychiatry?
    Jak rozpoznać pierwszy epizod lub nawrót choroby? Czy...
    Twoja sugestia