Serwisy Medforum

Reklama

Forum: Psychiatria - grupa dla rodziny i pacjenta

(3)

Temat: prawda czy falsz (2)

  • Początkujący
    Zalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
    Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.
      Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
      Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
      Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
      Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
      Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
      VIP - więcej niż 6001 postów
    30-06-2011 12:49:36

    ocena dzialania farmaceutykow stosowanych w psychiatrii

    Mechanizm dzialania -
    - grupa srodkow nazywanych obecnie neuroleptykami a wczesniej tranquilizerami (pochodne fenotiazyny,tioksantenu, butyrofenonu, risperidonu, olanzapiny itd) dzialaja na zasadzie blokowania receptorow dopaminy typu D2 i d3 oraz slabiej typu D1, blokowania receptorow adrenergicznych ?1, blokowanie receptorów 5-HT2, blokowanie receptorów muskarynowych i blokowanie receptorow histaminowych H1,H2,H3

    Skutki w organizmie czlowieka -
    - dzialanie blokujace receptory androdopaminergiczne prowadzi bezposrednio do obajwow parkinsonismu, ciezkich zaburzen koordynacji i motoryki, dyskinez, niepokoju ruchowego, katalepsjii, drzenia miesniowego itd.
    - dzialanie zwiozane z blokowaniem receptorow dopaminy i serotoniny w OUN oraz spadek wydzielania tyrozyny uposledzaja powstawanie emocji oraz zachodzenie i sprawnosc wyzszych czynnosci psychicznych (funcji pozanwczych, glebszych uczuc), obniza zdolnosc odczowania przyjemnosci i koncentracji oraz uniemozliwia zachowaniu funkcji seksualnych (erekcji, orgazmu),
    - dzialanie blokujace dzialanie receptorow dopamicznych w podwzgórzu prowadzi do zachamowania wydzielania chormonow przysadkowych - somatrotopiny(GH), gonadotropin(LH,FSH), chormonow tarczycy(T3,T4) i nadnerczy(ACTH) co powoduje zachamowanie wydzielania hormonow obwodowych - testosteronu,estrogenu,tyrozyny,adrenaliny.
    - W zwiazku z wypadnieciu z homeostazy glownych chormonow majacych dzialanie hipoglikemiczne, lipotroficzne i anaboliczne nastepuje postepujace otluszczenie, arterioskcleroza i procesy kataboliczne dotyczace tkanki miesniowej i kostnej (osteoporoza) i nerwowej oraz wzrost poziomu glukozy prowadzacy nieuchronnie do cukrzycy, spadek produkcji adrenaliny powoduje oslabienie ogolnej wydolnosci oddechowej i krazeniowej organizmu oraz oslabienia miesnia serowego. W zwiazku z zachamowaniem wydzielania chormonow tarczycy i adrenaliny wystepuje hipotermia.
    - Ujemne sprzezenie zwrotne w podwzgorzu powoduje nadmierne wydzielanie prolaktyny i melaniny co objawia sie ginekomastia i czerwonym zabarwieniem naskorka.
    - prawdopodobnie przyjmowanie powoduje nieodwracalne zmiany w mozgu i zanik pewnych stroktor nerwowych, zgodnie z teoria
    ze nie stymulowane neurony maja tendencje do zanikania.

  • 09-08-2011 21:23:11

    NEUROLEPTYKI - leki łagodzące objawy psychotyczne, takie jak nadpobudliwość, majaczenie, iluzje patologiczne, halucynacje czy urojenia. Neuroleptyki mają silne działanie uspokajające w stanach pobudzenia psychoruchowego.
    Pierwszym znanym i najczęściej stosowanym środkiem neuroleptycznym stała się chloropromazyna (Largactil, pol. Fenactil ), której właściwości lecznicze odkryli w 1952 roku J. Delay i P. Deniker. Neuroleptyki to środki stosowane przede wszystkim w leczeniu psychoz (np. schizofrenii), chociaż niekiedy podaje się je w małych dawkach osobom cierpiącym na stany lękowe czy obsesje (natręctwa), a dzieciom w zaburzeniach zachowania (niestałość, agresywność).

  • Zaloguj się , aby dodać odpowiedź

Zobacz inne dyskusje

  • kamusia532
    Witam mam taki problem. Jestem w 6 miesiącu ciąży a mój chłopak...
  • ARqOS
    Witam mam od paru tygodni problem ze swoją osobą. Na czym on polega? Brakuje mi...
  • laleczkaa
    Wątek: zaburzenie?
    Witam mam problem ze sobą a więc poznałam chłopaka przez internet...
  • gracek
    Witam,Jest to mój pierwszy wątek, więc grzecznie chciałbym się...
  • Polecamy

    http://static2.medforum.pl/cache/logos/pe0068961_mezczyzna_okulary_kobieta_fiolki_ojoimages_cr-W300H200.jpgFot. ojoimagesCzy powinnam iść do psychoterapeuty?
    Psychoterapeuta to najczęściej psycholog lub lekarza (zwykle...
    Twoja sugestia