Zaloguj
Reklama

Dialog motywujący Jak pomóc ludziom w zmianie - William R. Miller, Stephen Rollnick

Autor/autorzy opracowania:


Dialog motywujący Jak pomóc ludziom w zmianie - William R. Miller, Stephen Rollnick
Fot. medforum
(5)

Najważniejsze dzieło przystępnie prezentujące dialog motywujący (DM) – efektywną metodę wspomagania zmiany. Obecne wydanie przedstawia nowy model DM oparty na czterech procesach: angażowania, ukierunkowywania, wywoływania i planowania.

Jego twórcy – William R. Miller i Stephen Rollnick – pokazują, jak procesy te wyglądają w praktyce, opisują liczne zastosowania oraz rzetelnie dowodzą ich skuteczności.

Książka rozpoczyna się od gruntownego omówienia ducha i metody DM. Kolejne rozdziały zawierają szczegółowe wskazówki dotyczące ustanowienia silnej relacji roboczej, określenia przedmiotu uwagi i kierunku, wywołania i wzmocnienia u klienta motywacji do zmiany oraz sformułowania konkretnego planu działania. Autorzy opisują podstawowe umiejętności komunikacyjne wykorzystywane w DM, a zamieszczone przez nich przykłady dobitnie ilustrują, co należy robić, a czego unikać w trakcie skutecznego wdrażania DM w rozmaitych kontekstach. Przedstawiają także sposoby rozwijania biegłości w DM, integrowania go z innymi metodami oraz oceniania wierności wdrożenia interwencji. Podręcznik wzbogacają rozszerzona bibliografia oraz słowniczek terminów.

Książka stanowi obowiązkową lekturę dla specjalistów reprezentujących różne dziedziny opieki zdrowotnej, m.in. terapeutów uzależnień, psychologów klinicznych, psychiatrów, pracowników socjalnych, terapeutów rodzinnych, doradców, pielęgniarek, lekarzy i edukatorów medycznych.

Znakomity, przystępnie napisany przewodnik po teorii i praktyce. Opracowana przez W.R. Millera i S. Rollnicka metoda DM zasadniczo zmieniła nasze myślenie o pracy z mniej zmotywowanymi klientami, zwłaszcza w kontekście współczesnej opieki zdrowotnej, kładącej nacisk na oparte na dowodach interwencje krótkoterminowe. Czteroczęściowy model wprowadzony w tym wydaniu w dużym stopniu upraszcza sposób prowadzenia DM.

(5)
Reklama
Komentarze