Zaloguj
Reklama

Medytacja poprawia stan emocjonalny nauczycieli

Autor/autorzy opracowania:

Źródło tekstu:

  • Emotion, 2011; DOI:10.1037/a0026118

Kategorie ICD:


Medytacja poprawia stan emocjonalny nauczycieli
Fot. ojoimages
(5)

Wyniki badań przeprowadzonych przez UCSF wykazały, że nauczyciele, którzy przeszli krótki ale intensywny program medytacji były mniej zestresowani, rzadziej cierpieli depresję lub lęk.

Pozytywnym skutkiem była też większa empatia i chęć nauczania innych. Wcześniejsze badania pozytywne skutki medytacji, które dotyczyły zmian w ciśnieniu krwi, poprawy metabolizmu i słabsze odczuwanie bólu, ale niewiele wiadomo na temat konkretnych zmian emocjonalnych, które wynikają z jej praktykowania.

Nowe badanie zostało zaprojektowane w celu tworzenia nowych technik redukcji destrukcyjnych emocji przy jednoczesnej poprawie społecznego i emocjonalnego zachowania. Wyniki sugerują, że zwiększona świadomość procesów psychicznych może wpływać na emocjonalne zachowanie.

Nauczyciele nauczyli się lepiej zrozumieć związek między emocjami i poznaniem oraz lepsze rozpoznawanie emocji u innych oraz własnych wzorców emocjonalnych, aby mogli lepiej rozwiązać trudne problemy w swoich związkach. Wszyscy nauczyciele nie praktykowali wcześniej medytacji i wszyscy byli zaangażowani w intymnej relacji.

Wyniki zostaną opublikowane w kwietniowym numerze czasopisma “Emotion”.

(5)
Reklama
Komentarze