Zaloguj
Reklama

Nie daj się złapać w pułapkę cukrzycy – kampania społeczna Bez cukru

Autor/autorzy opracowania:

Adres www źródła:

Kategorie ICD:

Kategorie ATC:


Nie daj się złapać w pułapkę cukrzycy – kampania społeczna Bez cukru
Fot. medforum
(5)

W Polsce na cukrzycę choruje ok. 3 miliony ludzi (dane z 2010 r.), z czego aż 750 tys. osób w ogóle o tym nie wie i nie podejmuje żadnego leczenia. Cukrzyca to poważna choroba, a nieleczona niesie za sobą szereg powikłań.

Nie wiąże się ona bezpośrednio, jak wielu z nas uważa, ze spożywaniem nadmiernej ilości cukru. Cukrzycą nie można się zarazić, jednak nasz styl życia może przyczynić się do zachorowania. Choroby tej nie można wyleczyć, można jednak aktywnie jej zapobiegać czy złagodzić jej przebieg. 14 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Cukrzycy, z tej okazji rusza ogólnopolska kampania społeczna ‘Bez cukru’ organizowana przez Polskie Towarzystwo Dietetyki.

Firma Medforum – wydawca portali o tematyce medycznej dla pacjentów, lekarzy i farmaceutów objęła patronatem kampanię ‘Bez Cukru’.

Kampania “Bez Cukru” porusza bardzo ważny społecznie temat, wsparcie tego typu akcji pomaga w dotarciu do szerszego kręgu odbiorców. Bardzo ważne jest, aby świadomość o zagrożeniach jakie niesie cukrzyca była większa. Cukier, zwany często “białą śmiercią” jest używany niemal we wszystkich produktach żywnościowych, “czyha” na nas na każdym kroku i towarzyszy w życiu codziennym. Wiedza na temat cukrzycy i jej powikłań powinna być stale poszerzana. Ciągle za mało wiemy o zagrożeniach jakie na nas czekają, wspieranie kampanii przez nasze serwisy kierowane dla pacjentów pomogą w poszrzeniu wiedzy naszych czytelników w zakresie cukrzycy mówi Katarzyna Irzeńska, Events & Publications Manager, redaktor naczelna serwisów dla pacjentów w firmie Medforum.

Żyjemy w czasach, w których informacja o stanie zdrowia i odpowiedniej profilaktyce zdrowotnej jest bardzo istotna. Każdy pacjent ma bezpośredni kontakt z lekarzem i farmaceutą, którzy są głównym źródłem wiedzy w zakresie zdrowia i do niedawna mieli na nią niemal monopol, w dobie Internetu ułatwiamy pacjentom dostęp do istotnych informacji związanych ze zdrowiem. Cukrzyca może dotyczyć każdego z nas, dlatego wspieramy kampanię także na serwisie dla lekarzy (EdukacjaMedyczna.pl) oraz na serwisie dla farmaceutów (EdukacjaFarmaceutyczna.pl), by pro-zdrowotne zachowania z zakresu walki z cukrzycą trafiły do jak największej ilości osób mówi Michał Matuszczyk, Dyrektor ds. Rozwoju w firmie Medforum.

Kampania Bez cukru ma na celu zwiększanie świadomości Polaków na temat choroby i skutków jej nieleczenia. To szeroka akcja edukacyjna, która pokazuje jak obniżyć ryzyko zachorowania na cukrzycę. Twórcy kampanii chcą uświadomić Polakom, że tylko badania profilaktyczne oraz odpowiedni styl życia i odżywiania mogą uchronić nas przed tą groźną chorobą.

Celem kampanii jest także zwrócenie uwagi na początkowe objawy cukrzycy, takie jak, np. bóle głowy czy senność, które niezdiagnozowane mogą doprowadzić do poważnych konsekwencji, a w rezultacie do kolejnych chorób, takich jak: śpiączka, zawał serca czy niewydolność nerek. Częścią kampanii jest spot telewizyjny, który zostanie wyemitowany w Telewizji Publicznej.

Spot telewizyjny odsyła bezpośrednio do strony www.bezcukru.org.pl, która jest główną platformą działań edukacyjno-informacyjnych. Na stronie internetowej dostępny jest test kwalifikujący do grupy ryzyka. Poza tym znajdują się tu także informacje dotyczące zapobiegania cukrzycy oraz praktyczne porady, które pomogą osobie chorej odnaleźć się w życiu codziennym. O tym, że z cukrzycą można żyć pełnią życia przekonuje na stronie blogerka, chora od wielu lat. Oprócz spotu telewizyjnego i strony w ramach kampanii przeprowadzonych zostanie szereg działań profilaktycznych w całej Polsce, m.in. będą to badania poziomu cukru wśród Polaków. Wspierać bezcukru.org.pl ma także profil kampanii na Facebooku. Kampania miała już pierwszą odsłonę podczas konferencji diabetologicznych, które odbyły się w maju br. w Łodzi.

(5)
Reklama
Komentarze