Zaloguj
Reklama

Otyłość jako efekty uboczy leków przeciw psychotycznych?

Otyłość jako efekty uboczy leków przeciw psychotycznych?
Fot. Shutterstock
(5)

Stosowanie leków przeciwpsychotycznych poza oczywistymi korzyściami terapeutycznymi, może mieć bardzo poważne skutki uboczne. W czasie 6 tygodni badań na zwierzętach, którym podawano leki przeciw psychotyczne, ich waga wzrosła dwukrotnie. Może to świadczyć o istnieniu jakiegoś związku między tymi lekami a otyłością również u ludzi. Istnieją doniesienia mówiące o tym, że niektórzy pacjenci przyjmujący leki przeciw psychotyczne stają się otyli oraz chorują na cukrzycę. Trwają badania nad wyjaśnieniem mechanizmu powodującego wzrost przyrostu masy ciała oraz uszkodzenie funkcjonowania trzustki w czasie przyjmowania leków przeciw psychotycznych.

Piśmiennictwo

Źródło tekstu:

  • Medical News Today

Adres www źródła:


Reklama
(5)
Komentarze