Poziom wykształcenia a skuteczność reklam antynikotynowych
Autorzy: Piotr Malik
Autor/autorzy opracowania:
- Piotr Malik
Recenzenci:
- Jacek Przybyło
Źródło tekstu:
- HealthDay
Adres www źródła:

Fot. Pantherstock
Zgodnie z wynikami niedawno opublikowanych badań wykształcenie ma wpływ na podatność odbiorców na przesłanie reklam antynikotynowych.
Reklama
Jeff Niederdeppe z Uniwersytetu Stanu Wisconsin i współpracownicy w ciągu minionych kilku lat poddali prawie pięciuset palaczy badaniom mającym na celu ustalenie stopnia skuteczności reklam antynikotynowych. Okazało się, że efekty takich kampanii zależą od poziomu wykształcenia danej osoby.
Nie odnotowano jednak zauważalnych różnic w odsetku badanych, którzy po upływie jednego roku pozostawali w stanie abstynencji. Niederdeppe przypuszcza, że skuteczność rzucania palenia zależy głównie od dochodów.
Reklama