Zaloguj
Reklama

Pracoholiku – zadbaj o zbilansowaną dietę w pracy

Autor/autorzy opracowania:


Pracoholiku – zadbaj o zbilansowaną dietę w pracy
Fot. ojoimages
(5)

12 sierpnia został ogłoszony Dniem Pracoholika. Temat wyjątkowo aktualny, bo coraz większą część dnia spędzamy w pracy a stres stał się codziennym towarzyszem. Napoje energetyczne, wysokokaloryczne lunche i niezdrowe przekąski mają nas postawić na nogi, jednak nie warto podążać tą drogą.

Natłok obowiązków jest najczęstszą przyczyną braku czasu na regularne i zdrowe posiłki. Niemniej na dłuższą metę takie rozwiązanie będzie niekorzystne zarówno dla organizmu jak i samopoczucia. Oprócz dodatkowych kilogramów, możemy czuć senność, rozdrażnienie czy brak sił. Negatywne skutki uderzą w kondycję organizmu, ale również ucierpi na tym nasza praca. Co więc zrobić, aby nie dopuścić do takiej sytuacji?

Wbrew pozorom nie jest to takie trudne. Wymaga jednak odrobiny samozaparcia, ale na efekty nie będzie trzeba czekać zbyt długo. Podstawą jest regularne spożywanie posiłków. Oczywiście najważniejsze jest śniadanie. Dzięki niemu dostarczymy organizmowi odpowiednią dawkę energii i bez uczucia głodu doczekamy lunchu. Jednak być pożywne, a więc muesli z orzechami i owocami polane jogurtem czy mlekiem, na pewno zapewni dość energii na wiele godzin.

Drugie śniadanie, tzw. lunch to pora królowania warzyw i owoców. Posiłek musi być lekki, ponieważ ma za zadanie uzupełnić utraconą już dawkę energii oraz spowodować, że doczekamy pory obiadowej bez uczucia głodu. Najlepszym rozwiązaniem będą sałatki z warzyw lub owoców. Możemy przygotować je w domu wieczorem, stworzyć pyszną i zdrową kompozycję z ulubionych składników. Schowane do lodówki nie stracą swoich wartości odżywczych, a rano zaoszczędzimy na czasie.

Obiad, czyli główny posiłek powinien być spożywany ok. godz. 14-15. Dzięki niemu przygotujemy organizm do funkcjonowania na resztę dnia. Doskonałe będą kasze, makarony, chude mięso oraz surowe lub gotowane warzywa. Najlepiej, zrobić sobie półgodzinną przerwę, aby w spokoju posilić się i nabrać nowej energii. Umysł się nieco zrelaksuje a racjonalne posiłki sprawią, że nawet najbardziej zapracowani zauważą zmiany i poczują się lepiej. Pamiętajcie, w zdrowym ciele zdrowy duch!

(5)
Reklama
Komentarze