Zaloguj
Reklama

Ryzyko przedawkowania wenlafaksyny

Źródło tekstu:

  • Journal Watch Psychiatry October 30, 2006

Kategorie ICD:

Kategorie ATC:


(0)

Z doniesień FDA (Food and Drug Administration) wynika, że przedawkowanie wenlafaksyny wiąże się z dużo większym ryzykiem niż dzieje się to w przypadku przedawkowania inhibitorów wychwytu zwrotnego serotoniny.

Z innych badań obserwacyjnych (Int J Legal Med 2005; 119:344) wynika, iż przedawkowanie wenlafaksyny jest szczególnie niebezpieczne, gdy jest ona stosowana łącznie z innymi lekami i alkoholem. Ponadto z danych zgromadzonych przez FDA wynika, iż wenlafaksyna jest lekiem, który chętniej przepisywany jest pacjentom z cięższymi postaciami depresji oraz tym, u których notuje się większe ryzyko samobójstw. Zgodnie z informacjami od producentów leku do najczęstszych działań niepożądanych przy przedawkowaniu należą: tachykardia, zaburzenia świadomości, mydriasis i drgawki. Do nieco rzadszych: spadki ciśnienia, marskość wątroby, rabdomioliza, zespół serotoninowy oraz takie zmiany w EKG jak: wydłużenie odstępu QT i zespołu QRS.

(0)
Reklama
Komentarze