Zaloguj
Reklama

Wpływ katastrofy w Czarnobylu na funkcje poznawcze

Autor/autorzy opracowania:

Źródło tekstu:

  • Am J Epidemiol 2004;160:453-459

Adres www źródła:


Wpływ katastrofy w Czarnobylu na funkcje poznawcze
Fot. Shutterstock
(0)

Z badania, które opublikowano we wrześniowym numerze American Journal of Epidemiology wynika, że katastrofa, do której doszło w 1986 roku w Czarnobylu, nie wpłynęła niekorzystnie na funkcjonowanie poznawcze dzieci narażonych na działanie substancji radioaktywnych.

Badanie przeprowadzone przez badaczy z Carmel Medical Center w Haifie w latach 1998-2001, na grupie 1629 dzieci, które wyemigrowały do Izraela z terenów byłego ZSRR (okolice zróżnicowane pod względem napromieniowania: Gomel, Mogilewo, Kijów, Moskwa i Sankt Petersburg). W momencie katastrofy najstarsze z badanych dzieci miały 4 lata.

(0)
Reklama
Komentarze