Zaloguj
Reklama

Zaburzenia emocjonalne a osłabienie poznawcze u dzieci z chorobą dwubiegunową

Adres www źródła:


Zaburzenia emocjonalne a osłabienie poznawcze u dzieci z chorobą dwubiegunową
Fot. Panthermedia
(0)

Na Uniwersytecie Illinois w Chicago trwają badania nad związkiem między osłabieniem emocjonalnym i słabym funkcjonowaniem poznawczym u dzieci z chorobą dwubiegunową z wykorzystaniem neuroobrazowania mózgu. Badanie te pokazują, że przeżywanie negatywnych i pozytywnych emocji w różny sposób wpływają na myślenie. Badano aktywność mózgu podczas rozwiązywania zadań umysłowych u nastolatków chorujących na zaburzenie dwubiegunowe i u zdrowych.

Zadania polegały na połączeniu słów nacechowanych emocjonalnie pozytywnie lub negatywnie z kolorami. U zdrowych osób pozytywne i negatywne słowa powodowały aktywność tych regionów mózgu, które odpowiadają za myślenie, rozumowanie i uczenie. Z kolei u chorych dzieci, ciało migdałowate było nadmiernie aktywne w odpowiedzi na bodźce negatywne. Z kolei części mózgu odpowiedzialne za funkcje poznawcze wykazały obniżoną aktywność. Wyniki tego badania mają bezpośredni, kliniczny wpływ na sposób leczenia farmakologicznego i terapię poznawczo-behawioralną dzieci z chorobą dwubiegunową.

(0)
Reklama
Komentarze