Zaloguj
Reklama

Jak pozostawać aktywnym fizycznie podczas akcji #zostańwdomu?

Jak pozostawać aktywnym fizycznie podczas akcji #zostańwdomu?
Fot. pantherstock
(0)

Pandemia koronawirusa zmieniła oblicze niemal całego globu. W trosce o społeczeństwo wprowadzono liczne ograniczenia związane z wychodzeniem z domu i korzystaniem m.in. z restauracji czy siłowni. Sytuacja wymaga od wszystkich samodyscypliny, ale jak ją zachować, aby utrzymywać dobre samopoczucie fizyczne i psychiczne? Publikujemy krótki przewodnik, który może okazać się przydatny.

Reklama

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca 150 minut umiarkowanych lub 75 minut intensywnych ćwiczeń tygodniowo. Możliwe jest także połączenie tych 2 metod – najważniejsze jest zapewnienie organizmowi aktywności fizycznej. Dlaczego? Uprawianie sportu nie tylko pomaga utrzymać zgrabną sylwetkę, ale może również odpowiadać za zachowanie zdrowia o dobrego samopoczucia – zarówno fizycznego, jak i psychicznego.

Środki zaradcze nałożone przez Ministerstwo Zdrowia mogą powodować, że bardziej niż kiedykolwiek brakuje nam motywacji do ruchu i uprawiania sportu. Istnieje jednak kilka sposobów, dzięki którym łatwiej uniknąć siedzącego trybu życia, nawet w czasie pandemii koronawirusa i akcji pt. #zostańwdomu.

Kalistenika

Kalistenika to pojęcie, które nie jest powszechnie stosowane, dlatego wiele osób może nie wiedzieć, co oznacza. Jest to nic innego, jak tylko aktywność fizyczna polegająca na treningu siłowym z wykorzystaniem własnej masy ciała.

Niektóre ćwiczenia tego typu, np. podnoszenie sztangi czy podciąganie na drążku, mogą być trudne do wykonania w domowym zaciszu, jednak większość z nich jest możliwa. Kalistenika to m.in. pompki, przysiady, deska czy mostek.

Badania wykazały, ze ten rodzaj aktywności fizycznej może przynieść korzyści zdrowotne: poprawia np. postawę ciała oraz siłę mięśni oddechowych.

Pilates

Pilates to jeden ze sposobów aktywności fizycznej, który w ostatnich latach stał się niezwykle popularny. Jest metodą treningu, która pomaga poprawić postawę, siłę oraz równowagę ciała.

Badania naukowe potwierdziły, że pilates poprawia także elastyczność mięśni, jest pomocny w leczeniu przewlekłych bólów krzyża, dzięki niemu możliwa jest także poprawa jakości snu.

Niemal wszystkie ćwiczenia pilatesowe mogą być wykonywane w domu. W Internecie dostępnych jest bardzo wiele kanałów, które zawierają filmy instruktażowe, a nawet całe treningi – od tych dedykowanych dla osób początkujących po zaawansowane ćwiczenia.

Joga

Joga to kolejny rodzaj aktywności fizycznej, który zdobył popularność, szczególnie wśród kobiet. Jest to pochodzący z Indii system ćwiczeń fizycznych, umysłowych i oddechowych. Istnieje bardzo wiele odmian, natomiast wszystkie dążą do jednego – odprężenia się, rozciągnięcia swojego ciała oraz osiągnięcia wewnętrznego i zewnętrznego spokoju.

fot. panthermedia

Naukowcy sugerują, że ma ona ogromny wpływ na kondycję fizyczną i psychiczną. Powoduje polepszenie samopoczucia, zmniejszenie stresu i niepokoju, niweluje również bóle pleców.

Joga ma wiele odmian, jednak tutaj również niezwykle pomocny może okazać się Internet i instruktorzy, którzy na swoich profilach i kanałach prezentują całe zestawy ćwiczeń.

Piśmiennictwo
Reklama
(0)
Komentarze