Zaloguj
Reklama

Korelacja pomiędzy stresem a bezsennością

Stres
Fot. pantherstock
Stres
(4)

Stres jest ściśle powiązany z jakością naszego snu. Nerwowe sytuacje wpływają negatywnie zarówno na jakość, jak i jego czas trwania. Analogicznie zbyt krótki sen zwiększa poziom stresu, co może prowadzić do trwałych problemów zdrowotnych.

Reklama

Według naukowców dobry wpływ ćwiczeń na naszą kondycję fizyczną i psychiczną może być lekarstwem na lęk i zaburzenia związane ze stresem, a inne metody leczenia mogą okazać się niekonieczne.

Medytacja uważności znacząco obniża poziom stresu, dlatego polecana jest również dla osób z problemem bezsenności. Jest to technika relaksacyjna, która ma na celu koncentrowanie uwagi na wewnętrznych i zewnętrznych bodźcach występujących w danej chwili.

Wyniki eksperymentu przeprowadzonego przez specjalistów sugerują, że medytacja uważności doprowadziła od niewielkiej do umiarkowanej poprawy w przypadku lęku, depresji i stresu.

Skuteczne mogą się okazać niewielkie zmiany nawyków w swoim trybie życia. Obniżenie spożycia alkoholu i kofeiny, zdrowsza dieta czy ograniczenie, jakże popularnego, „zabierania pracy do domu” mogą pomóc zmniejszyć poziom stresu.

Zmniejszenie stresu może okazać się bardzo trudne. Konieczne jest określenie problemu, który często jest związany z pracą lub relacjami międzyludzkimi. Chociaż proces leczenia może być długotrwały, usunięcie źródła stresu jest niezbędne do poprawy.

Niezwykle istotne jest, aby osoby mające problemy ze stresem lub bezsennością nie bagatelizowały objawów. Specjaliści mogą zapewnić opiekę, a rodzina i przyjaciele zaoferować dodatkowe wsparcie.

Piśmiennictwo
Reklama
(4)
Komentarze