Forum: Psychiatria - grupa dla rodziny i pacjenta
Temat: Czy mam zaburzenia osobowości? (6)
- https://www.psychiatria.pl/forum/czy-mam-zaburzenia-osobowosci/watek/694009/1.html#p694009https://www.psychiatria.pl/forum/czy-mam-zaburzenia-osobowosci/watek/694009/1.html Czy mam zaburzenia osobowości?
Specjalnie założyłam tu konto, aby prosić Was o rade. Mam 20 lat, studiuję i z pozoru niby wszystko jest dobrze. Zamierzam iść do psychologa, ale trochę się boję. Od zawsze wiedziałam, że mam skomplikowany charakter, ale ostatnio zaczęło strasznie mi to przeszkadzać. Zaczynam coraz częściej się umartwiać i doszukiwać problemów. Mój chłopak ledwo co ze mną wytrzymuję. Jestem o niego chorobliwie zazdrosna. Niby pragnę jego szczęścia, ale za każdym razem kiedy wychodzi np na piwo z kolegami umieram ze strachu i cały wieczór się zamartwiam. W sumie trudno mi określić czego tak naprawdę się obawiam (bo wiem, że nigdy by mnie nie zdradził) Ostatnio słyszałam jak mój chłopak umawiał się z kolegami na męski wypad, oczywiście odebrałam to tak że chłopak woli spędzać wolny czas z kumplami niż ze mną (to nieprawda, przez pracę strasznie zaniedbał kontakty ze znajomymi, czasami nie widzi się z nimi przez miesiące, a dla mnie zawsze znajduje czas) Wychodzi na to, że jestem jakaś uszkodzona bo chcę go mieć tylko dla siebie. Czasami jestem zazdrosna nawet o jakiegoś zwierzaka, że więcej poświęca uwagi jemu niż mi. To już kompletnie jest jakieś chore, ale niestety nie mogę sobie z tym poradzić. Nie cierpię jego koleżanek, wszędzie doszukuje się spisku. Wydaję mi się, że jestem 'specjalna', że mam tak jakby dar postrzegania szczegółów. Wydaję mi się, że wiem kto jak się czuję i co myśli. Niektórzy to nazywają po prostu darem empatii, ale to chyba nie to. Z drugiej strony czasami wydaję mi się, że mam zakrzywiony obraz rzeczywiostości, że za bardzo doszukuję się dziury w całym i na zmus wymyślam sobie problemy. Już sama nie wiem czy tylko ja wszystko dobrze dostrzegam, czy właśnie mam jakieś