Forum: Depresja
Temat: psychoza poporodowa - cierpienie (3)
- https://www.psychiatria.pl/forum/psychoza-poporodowa-cierpienie/watek/829533/1.html#p829533https://www.psychiatria.pl/forum/psychoza-poporodowa-cierpienie/watek/829533/1.html psychoza poporodowa - cierpienie Gość
Na wstępie mojego listu chciałabym powiedzieć, że jestem po psychozie poporodowej.
Pochodzę z średniej klasy rodziny. Z wykształcenia jestem technikiem ekonomistą. Obecnie wychowuję 5-letnią Córkę i 5-miesięcznego Syna.
Do napisania listu skłoniła mnie bezradność i osamotnienie w chorobie, w której paradoksalnie wspiera mnie moja najdroższa i najbliższa Rodzina i Przyjaciele. Piszę 'paradoksalnie' ponieważ chory na depresję – mimo bezcennej i niezbędnej pomocy z zewnątrz, tak naprawdę z swoją chorobą mierzy się 'w samotności' gdyż nikt – tak jak chory – nie zdaje sobie sprawy z cierpienia jakie dotyka go bezpośrednio a dodatkowo z cierpienia, jakie przysparza najbliższym. Można więc powiedzieć, że cierpi podwójnie.
Jak zaznaczyłam na wstępie dziś leczę się z psychozy poporodowej. Obecnie jestem pod kontrolą psychiatry. Na wizyty muszę stawiać się raz w miesiącu.
Moja historia zaczyna się jednak około 3 lat temu gdy po raz pierwszy zaniepokojona swoim stanem psychicznym postanawiam udać się do lekarza psychiatry /wizyta w prywatnej klinice/.
W mojej głowie walkę zaczyna toczyć 'gonitwa myśli', lęków, trosk, traum życiowych, o których dokładnie opowiadam lekarzowi /poronienie, ciąża, przeprowadzka poza miasto, śmierć bliskiej osoby, spory w małżeństwie/. Diagnoza wstępna wskazuje na schizofrenię, manię, nerwicę. Lekarz