Forum: Nadwrażliwość - uzdolnienia
Temat: Uzdolnienia (78)
- https://www.psychiatria.pl/forum/uzdolnienia/watek/699309/8.html#p710742https://www.psychiatria.pl/forum/uzdolnienia/watek/699309/1.html Uzdolnienia
Jak na poczatku uzgodnilam z moderatorm nie ma sensu dyskusja o temacie NIEZNANYM bez przyblizenia go w rozny sposob poprzez artykuly, (ktore na ogol musze tlumaczyc) bo po prostu POLSKA JEST ICH POZBAWIONA! Tylko jeden miesiecznik WYCHOWAWCA pisze NAPRAWDE o PRAWDZIWYCH glebokich problemach uczniow uzdolnionych. O doroslych zdolnych nie mowi sie WCALE.
W ogolnej wyobrazni panuje jakic metny poglad ze "byc zdolnym to dobrze" - NIEKONIECZNIE . TO czesto tragiczne niezrozumienie i wyobcowanie. To czesto choc nie zawsze wiele dodatkowych ciezkich problemow wrez zdrowotnych, dysfunkcji, depresji z czego polowa nie jest konsekwencja samej specyfiki neurologicznej zdolnych lecz spirala nawartwiajacych sie interakcji ze spoleczenstwem ktore usiluje UROBIC tego odmienc zamiast powiedziec sobie NO CO Z TEGO ZE JEST INNY, TO DOBRY CZLOWIEK. Bo przedziwnym trafem te dzieci od malego maja obsesyjnie szukaja logiki, prawdy i slusznosci. ................JAAAK mak to wszystko tlumaczyc, udowodnic przed tlumem (no tu moze przesadzam, ) grupa na razie ludzi Gdy jestem SAMA i do tego nie moge wklejac co wazniejszych linkow . ...
Skoro jestem naprzeciw ludzi ktorzy czytaja z grzecznym niedowierzanie ... przyznaje ze po paru miesiacach i masie pracy zaczynam tracic oddech.
Jestem w tej chwili na stronie FB NADWRAZLIWI ODMIENNIE MYSLACY. Czekam tam na tych ktorzy chca sie czegos dowiedziec, zobaczyc ciekawy film o mozgu i jego przedziwnych wlasnosciach, o gifteds dzieciach doroslych, znalazlam istniejace WAZNE PRAWO O TYM ZE SZKOLA MA OBOWIAZEK WSPIERAC DZIECI ZDOLNE . To fajne tylko nie ma z prawdziwego zdarzenia sydtemu i kryteriow diagnozowania. Polacy juz odkryki ze niepowodzenia szkolny zdolnych sa wrecz masowe . Francuski art ktory wklejam na Facebooku mowi ze TYLKO 30% zdolnych studiuje!!! zas 70% konczy na maturze gdzie indziej czytam ze 30% NIEDOCHODZI do matury. Czy nie widzicie ze to rodzaj tragedii ktory sie kryja za statystyka? Takze wielkiej straty dla panstwa : Jesli zdolnych okresla sie na 2-5% (ostatnio wg innego portalu na 10-30% . To tylko jedna trzecia z nich tych SPECYFICZNIE ZDOLNYCH STUDIUJE, CALA RESZTA TO Z PEWNOSCIA LUDZIE INTELIGENTNI ALE NIE TYPU TWORCZEGO KTOREGO W KAZDYM PANSTWIE POTRZEBA NAPRAWDE BARDZO. Mamy sytuacje ze JUZ MOGLIBYSMY TEMU ZARADZIC, wystarczy przetlumaczyc ksiazki nieco zaadoptowac programy . Odkrylam ze prowadzi sie wiele akcji dla ..." zdolnych" krorych nie odroznia sie od inteligentnych. Zdolny to nie jest typ dobrego ucznia! Kontynuujemy omijanie prawdy ktora niwydaja nam sie godna uwagi : ze JESTESMY ROZNI nie lepsi ni gorsi ale ROZNI! Inteligentny maszynista ktory prowadzi lokomotywe to potrzebne i wazne zadanie . ale trzeba kogos kto ta lokomotywe wymysli i ulepszy i wymysli jak zmodernizowac trase jaki sytem bezpieczenstwa bedzie najlepszy bo mysli inaczej mysli GLOBALNIE; rowiaze problemy dywergencyjne czyli o wielu rozwiazaniech . Tylko ze w szkole bedzie oceniany za problemy pamieciowe i konvergencyjne . Byc zdolnym to przeklenstwo. Dlatego zdolni wyjezdzaja, wlasnie najczesciej ci ktorym jednak UDALO sie zdobyc dyplom. Na moje stronie facebooku czyba polowa to polonia zagraniczna. A mnie wlasnie o POLSKE chodzilo. Na zachodzie to juz jest, nie trzeba walic glowa o mur. Owszem jest jeszcze etap ze srodowiska UNIWERSYTECJIE sie bocza i opieraja, ale nie wszystkie . To dzieki ICH badaniom mamy najwieksza progres. Tu w Polsce jest oczawiscia MASA publikacji naukowych ... typu PRZELEWANIE Z PUSTEGO W PROZNE, Przezuwanie starych schematow z dorzuceniem garstki nowych tematow pojetych TKLO w takim tylko zasiegu JAKI NIE DRAZNI STARYCH PROFESOROW I ICH ZWAPNIALEGO WIDZENIA . ... SWIATA. Nie twierdze ze w Polsce nie ma dobrych pomyslow, Np label (certyfikat i moze pare groszy )dla szkol ktore sie zangazuja do aktywnych form wspierania zdolnych. Ten system ktory juz zlabelizowal 90 szkol warszawskich . Tyklo ze nadaj nie wiadomo naprawde kto nim jest skoro wymienia sie jako kryterum wybitne osiagniecia a to jest kryterium dla moze 20% zdolnych... Prawo do wsparcia ma rodzic ucznie zdolnego . Tylko nie ma programu ktory by podal kryteria pomagajace odkryc zdolnosci lub je zwerifikowac ... Absurd... kolo zamkniete . TO WY mozecie cos ruszyc nie ja.. Jesli ktos przeczytal cos o SOBIE w moich poprzednich artykulach, cos co gdzies tam poruszylo jego kwestionowanie wewnetrzne prosze by raczej znalazl nas na FB ("nadwrazliwi odmiennie myslacy). Mam sygnal od Polaka z oslo ze ruszy jego portal ZAPAMIETAJCIE TYTUL szukac "
My, Uzdolnieni Dorośli" ... To jeszcze mlody portal ... Kiedys bedzie historyczny albo zarosnie jakimis super wielkimi z POLSKI . Kiedys ruszy prawdziwe forum chyba nie tutaj ale na razie malo tu odwagi i zywej ciekawosci i ...moze niewielu ktozy odwaza sie myslec ze o nich chodzi ... No trudno . Przynajmniej CI KTORZY TU WPADNA ...MAJA TEN WYBOR... ZASTANOWIC SIE I DRAZYC, LUB ISC SWOJA UTARTA SCIEZKA. - https://www.psychiatria.pl/forum/uzdolnienia/watek/699309/8.html#p712405https://www.psychiatria.pl/forum/uzdolnienia/watek/699309/1.html Uzdolnienia
Podam jeden przyklad charakterystyczny rozwoju spirali niepowodzen i stygmatyzacji szkolnej dla dzieci (potem osob ) ZDOLNYCH w sensie GIFTED : Oto typowe dzecko GIFTED o predyspozycjach inteligencji cielesno kinetycznej (patrz: Wikipedia - »Gardner inteligencja wieloraka « !!!) . Jego nadruchliwosc zaczyna sie juz od pierwszych miesiecy zycia . Rodzice patrza zaniepokojeni na bobasa, ruchliwe jak z bateryjka w pupce ktore wszystkiego dotknie wszedzie sie wslizgnie, zada tysiac pytan slowem jest meczace i drzy sie by sobie czegos nie zrobil . SZKOLE jest oczywiscie stymulowane przez tysiace bodzcow czyli BARDZO RUCHLIWE, niespokojne, bystre, wysoce pobudliwe, dla ktorego klasa i rygor szkolny bedzie nie do wytrzymania i ktory bedzie dekoncentrowal kolegow i nauczyciela ... Zaczyna sie problem dla nauczyciela . Po serii interakcji miedzy nauczycielem a uczniem w obecnosci rowiesnikow konczy w rezultacie na etykietowaniu ucznia przez nauczyciela : « uczen NIE CHCE sie uczyc », « uczen robi NA ZLOSC nauczycielowi » . Inni uczniowie oceniaja ucznia : « niegrzeczny », lobuz » . W koncu sam uczen po nieudolnych probach by zrobic co jest w jego stanie, przechodzi przez tortury. Konczy sie na stresie, buncie, rezygnacji : « nienawidze szkoly » « pani mnie nie rozumie », « dzieci mnie nie lubia », lub gorzej « jestem nienormalny, jestem zero » . Jak wiemy z prawa « przepowiedni samo realizujacej sie » role raz przyznane zaczynaja sie sklejac z osobowoacjia i utrwalac ZLE samoosady, osady. Uczen ktory uwierzyl ze jest niegrzeczny gra ta role, czyli wciaz na nowo ja POTWIERDZA. Jesli rodzice juz niepokoili sie nadruchliwoscia juz we wczesnym dziecinstwie teraz utwierdzaja sie w przekonaniu o « NIE NORMALNOSCI » i nie widza nic poza ta « niegrzecznoscia » a chca znalezc na nia rade ida do psychologa. SA JUZ PRZEKONANI « moje dziecko MA PROBLEM » Nie jest jak inne czyli nie jest NORMALNE! Psycholog uczyl sie swego zawodu lat X temu w tej lub innej specjalizacji, jesli po drodze przeczytal pare publikacji o ADHD bedzie ROZPOZNAWAL w dzieciach ADHD, jesli przeczytal inna a jest ich dziesiatki bedzie mial tendencje ODKODOWAC dziecko wedlug tej innej teori niech tylko przeinterpretuje jakied fakty i nada im znaczenie jakie mu sie kojarzy. Nie osadzam tu NIKOGO! WSZYSCY niestety tak dzialamy bo tak dziala nasz mozg interpretujac kazdy informacje i czesto to jest dobra strategia ale czesto nas automanipuluje. Warto o tym pamietac ze mozg nas moze oklamywac doskonale choc « bez zlych intencji » )
Co sie dzieja z tym i tysiacami chlopcow o ile dobry traf jakis nauczyciel WF, trener, nauczyciel tanca, np nie « wylowi « go z tego grzaskiego bagna i nie postawi na bierzni, na ringu, scenie by odkryc, wyszlifowac lub wykuc jego PRAWDZIWY, UKRYTY TALENT, WRAZLIWOSC I INTELIGENCJE.?
JESLI NIC TAKIEGO sie nie stanie dziecko jest szprycowane lekami slynny Ritalin i pokrewne (przeczytac koniecznie o ubocznych konsekwencjach i symptomach) Dziecko uspokaja sie, uzaleznia sie, ani nie jest wybitne, ani nie calkiem jak inni, nie zrozumie nigdy na czym polega jego odmiennoas, wciaz bedzie podejzewal sie o nienormalnosc za swoje reakcje, nadwrazliwosc, krytycyzm czulosc wybiegajace poza norme . GIFTED KTORZY NIE WIEDZA O TYM ZE NIMI SA MAJA POCZUCIE WINY Z A SWA POZORNA « NIENORMALNOSC » I NIEDOSTOSOWANIE DO SPOLECZENSTWA . Dlatego juz odkryc i upewnic sie jest nalepsza AUTO-TERAPIA! ZRESZTA (jak pisze prof.Dabrowski ) AUTO_TERAPIA JEST JEDYNA REALNA AUTOTERAPIA (dodam : czy dzieje sie to z asysta czy bez asysty specjalisty)
Nasze typowe « LECZONE » ze swej inteligencji cielesno kinetycznej dziecko zdolne znajduje sie w tych 30% gifted ktore sie nie realizuja ale i NIE sa tez wyrzuceni na margines spoleczny .
Bo przeciez rodzina i szkola moze odwolac sie jedynie do sankcji . Im bardziej uczen jest OBWINIANY karany,nawet wysylany do zakladow poprawczych tym glebiej pograza sie w bagnie (choc ZAWSZE jeszcze moze trafem sie zrealizowac ... np wiezniowie ktorzy moga zrobic studia w wiezieniu systemem zaocznym, jesli kraj stwarza takie mozliwosci.. typowe ze wybiora wtedy PRAWO!...) . TE INNE 30% gifted nie konczy nawet szkoly i wylatuje z niej z etykieta « niezdolny do nauki »lub porzuca szkole czasem jeszcze w szkole podstawowej to pozostawia to na nim trwaly slad i bedzie go marginalizowac, rzutowac na calosc jego zycia. SWOJ POTENCJAL INTELIGENCJI W JAKIEJ NIE MIESCILBY SIE DZIEDZINIE JEST NA TYM ETAPIE (na ogol) ZAPRZEPASZCZONY,ZRUJNOWANY. Wielu gifted (ZDOLNYCH) juz wtedy konczy jako nalogowcy, samobojcy lub na tzw. marginesie spolecznym. BO NIC TAK NAS NIE OKALECZA (lub nie buduje gdy jest pozytywny) JAK OSAD SPOLECZNY i SAMOOSAD KTORY WYNIKA Z POPRZEDNIEGO! - https://www.psychiatria.pl/forum/uzdolnienia/watek/699309/8.html#p851245https://www.psychiatria.pl/forum/uzdolnienia/watek/699309/1.html Uzdolnienia kirzenska 2013-01-18 11:06:43
Macie jakieś uzdolnienia, którymi chcecie się z nami podzielić ?
Hmmm... może i podzielę się czymś, co można by nazwać "uzdolnieniami", bo często zdarza mi się zapominać, kim jestem i co lubię w życiu robić. Gdy znów się tak stanie i stracę osobowość, wrócę tutaj może, by to przeczytać. Pewien sposób podbudowywania samego siebie.
A więc... piszę, bardzo dużo piszę. Książki, wiersze, teksty własnych utworów. Dużo rysuję/maluję. Jestem oburęczna, a więc przydaje się to i do malowania, i do pisania, jeśli akurat nie piszę na laptopie.
Uwielbiam śpiewać, różnymi technikami. Kiedy jeszcze nie byłam w ciąży, miałam własny zespół. Śpiewam czysto, growluję, czy też udaje mi się śpiew operowy.
Niezwykle szybko potrafię zrozumieć inny język, często podświadomie już wiem, co oznacza dane słowo, mimo że wcześniej nie miałam z tym językiem styczności. Jakiś taki szósty zmysł, myślę, że każdy go ma.
No i chyba dobrze umiem rozpracowywać innych ludzi, dlatego też wybrałam kierunek psychologii społecznej. Umiem nimi zmanipulować, choć to już zły nawyk, przestawić ich tok myślenia.
Chyba dobra ze mnie też aktorka. Albo nie wiem, bo czasem mam dwie twarze i nie poznaję samej siebie. Szybka zamiana osobowości, czy coś w tym guście...
Więcej nie powiem, bo w sumie już zapomniałam, co dalej chciałam napisać.Mortem
- https://www.psychiatria.pl/forum/uzdolnienia/watek/699309/8.html#p859407https://www.psychiatria.pl/forum/uzdolnienia/watek/699309/1.html Uzdolnienia
Dzieki za ten opis. Jestes osoba o Wysokim Potencjale Intelektualnym ( w skrocie osoba WP ). I bedziesz tak specyficzna przez cale zycie . To cecha genetyczna w roznych formach przekazywana w rodzinach WP. Masz szczescie ze Twojej kreatywnosci nikt nie stlumil i nie zniechecil Cie jej objawiac. Natomiast zapewne wplyw rodziny by naciskajac na dopasowanie Cie do jakiegos modelu spowodowal, ze rozwinelas talent do manipulacji jako TWOJA osobista STRATEGIE na przezycie. Nie nalezy winic rodzicow/rodzica bo oni jako indywidualisci i czesto perfekcjonisci maja wysokie oczekiwania (w tym etyczne) od dzieci. Zas dzieci WP sa nadwrazliwe czesto wrazliwe do extremum, czyli moga wystapic czeste reakcje placzu lub gniewu i buntu albo depresji dzieciecej, czynia ze NIE JEST JE LATWO WYCHOWAC: .......- Tak, faktycznie odpowiedzialas na pytanie ktore zadal moderator, gdy na moja prosbe otwarl ten temat. Glownym tematem jest NIE JAKIE moga byc formy uzdolnien ale jakie jest ich zrodlo. Bo wracajac do zrodla, a jest nim bardzo specyficzne ODMIENNIE FUNKCJONOWANIE to daje ono wiele roznych KONSEKWENCJI . Tak pozytywnych talenty uzdolnienia, jak bardziej lub mniej negatywnych lub neutralnych . Etykietowanie ich zalezy od sytuacji, otoczenia opinii osoby i jej otoczenia. Tak, jest opinia ktora opisuje osoby WP jako kameleony ktore z wrodzona inteligencja i empatia WYCZUWAJA sytuacje i czasem ja moda wykorzystywac . Ale inne osoby WP przeciwnie sa tak afirmatywne ze odrzucaja maske i wszelkie formy leku przed byciem SOBA . Jest WIELE INTELIGENCJI SPECYFICZNYCH i ich koktalile. CZYM ZATEM JEST TEN WYSOKI POTENCJAL INTELEKTUALNY ??? W skrocie WP. -To tlumaczenie na polski Haute Potentiel Intellectuel, ktory jest aktualnie jedna z nazw, i to coraz czesciej uzywana nazwa dla okreslania specywicznego funkcjonowania . Na zachodzie mowi sie o SPECYFICZNEJ WYSOKIEJ inteligencji. Osobiscie widze ze trzeba powiedziec ze taka WYSOKA inteligencja lub sprawnosc umyslowa jest faktycznie bardzo owocna w pewnych domenach lecz jednoczesnie w INNYCH domenach te osoby maja od urodzenia po ostatnia faze zycia SPECYFICZNE problemy lub maja domeny gdzie sa mniej wydajni niz osoby o funkcjonowaniu i inteligencjach typowych (neurotypiques=neurotypowych). Charakterystyczne moga byc np slaba odpornosc na stress, nadwrazliwosc, gwaltowne fale emocji, nieodpornosc na monotonie, na rutyne, na regularnosc, punktualnosc, na koncentracje (w pracach malo interesujacych). Mamy problem z organizacja, orientacja w czasie, dotrzymaniem terminow, KONCZENIEM dziesiatek rozpoczetych rzeczy. ZA TO TAK, jestesmy kreatywni, czesto pracusie tam gdzie to nas pasjonuje, perfekcjonisci tam gdzie to dla nas wazne. Nie zadowala nas to co POWSZECHNIE znane, uznane . Szukamy jak zrobic LEPIEJ, PIEKNIEJ, CIEKAWIEJ, czyli.... jestesmy INNI i to bywa waloryzowane przez otoczenie lub wrecz odwrotnie powoduje spirale konfliktow nieporozumien jesli inni NIE zrozumieja naszych INTENCJI a przypisuja nam swoje osobiste interpretacje . Mozna wiec o WP powiedziec ze lubi "KOMPLIKOWAC", "CZEPIA SIE SZCZEGOLOW", "UPIERA SIE", "JEST ZBYT EMOCJONALNY " itp, itp zalezy od osony oceniajacej i od profilu osoby WP.
- https://www.psychiatria.pl/forum/uzdolnienia/watek/699309/8.html#p859410https://www.psychiatria.pl/forum/uzdolnienia/watek/699309/1.html Uzdolnienia
I jeszcze raz :
To nie WIEKSZA INTELIGENCJA jest zrodlem calej gamy osobowosci intensywnych i specyficznych .
To WIEKSZA pobudliwosc, aktywnosc i REaktywnosc systemu nerwowego w tym zmyslow, ktora jest zrodlem kaskady konsekwencji. To jest jeden naprawde wspolny element, po czym jest tyle innych ktore wspoltworza osobowosc i wplywaja na taki lub inny jej rozwoj, ( w tym rozwoj lub blokade talentow i inteligencji !) - https://www.psychiatria.pl/forum/uzdolnienia/watek/699309/8.html#p882057https://www.psychiatria.pl/forum/uzdolnienia/watek/699309/1.html Uzdolnienia Gość
BÓG W MOIM OGRODZIE
Uwierz we mnie, bym stał się Twym Bogiem
i zaproś do siebie, a prawdę Ci powiem.
Nie lękaj się, gdy poczujesz ogień,
lecz nim spłoniesz do reszty, uwierz we mnie, ja wieżę że możesz.
Nie przestrasz się, a poznasz me moce,
spróbuj zrozumieć je a mą pracę doceń,
sporo jej włożyłem, aby drzewo życia wydało owoce,
i aby liście miało zdrowe, i aby siny był korzeń.
Tu w mym ogrodzie kwiat wszelki obradza w nadzieje,
niesie woń kwiatów wiatr, stąd wiatr odnowy wieje,
porywa nasiona, rozrzuca gdzie chce, a one to lubią gdy sieje
i kwiaty się śmieją a wiatry śpiewają, w mym ogrodzie radości wiele.
Spójrz co się dzieje, to mej pracy efekt.
Wiem już w czym problem tkwi, znam systemu defekt.
Znam Twoje lęki, co Twoje to moje,
więc zrozum to wreszcie, że Twoje czy moje,
to nasze jest wspólne, więc dość już tych wojen.
Dość już tych kłamstw, co kłamstwa wciąż rodzą,
dla przywódców państw ich kłamstwa są bronią.
Dość już niewoli, systemu Babilonu,
Bóg wrócił na Ziemię, i przywraca pokój.
Więc nie stój tak z boku, rozejrzyj się wokół,
wsłuchaj się w słowa dawnych proroków,
do zmian na lepsze nie trzeba powodów
i niedowiarki przekonam, mam tyle dowodów.
Gdy pasterz mnie uczył, to dał mi też siłę,
bo chciał bym przekazał tą dobrą nowinę.
To co potrzebne Ci, masz w sobie to wszystko,
więc daleko nie szukaj tego co znajdziesz blisko.
To takie proste, Bóg mieszka w nas,
więc czemu tak smucisz, płaczesz i łkasz.
Nie słyszysz jak puka, bo zagłusza Go hałas
chodź ze mną do lasu, tam zbuduję Ci szałas.
A gdy zajrzysz w głąb siebie, do swego serca,
zobaczysz, że między Tobą a Bogiem stoi diabeł, szyderca.
Czy wiesz co on robi? Odwraca uwagę.
Rozprasza, kusi, napawa lękiem i wprowadza zamęt,
Nie walcz z nim sam, ja Ci pomogę,
zawsze to raźniej, gdy jest nas już dwoje.
On sprowadzi suszę, ja sprowadzę wodę,
on będzie nas straszył, lecz spójrz, ja się nie boje.
Bo jestem jak pancerz, więc noś mnie jak zbroje,
będą Twą tarczą, na froncie Twych wojen,
będę Cię strzegł, wspierał, nauczał,
bo chciałbym zobaczyć, jak rozkwita Twa dusza.
Wiem - Czasem życie zmusza nas,
aby żyć wbrew sobie,
czasem gaśnie jego blask,
tak jak gaśnie ogień,
spróbuj jednak dostrzec znak,
bo początek jest gdzie koniec,
z serca znika wszelki żal,
bo już wiesz, masz też to w sobie -
No uwierz we mnie a ja Ci pomogę,
jak na Twój rozkaz, czekam na zgodę.
Pokaże Ci dziwów, pełną przygód drogę
a nawet ścieki zamienię w życiodajną wodę.
Bo gdy uwierzysz we mnie to cudów dokonam,
Twe marzenia spełnię, tak Cię przekonam.
Zamienię świat w eden, w prawdziwy raj,
mogę też zrobić tak, by ciągle był maj.
Tak właśnie jest w moim ogrodzie,
odkrywam Boga w pięknej przyrodzie,
jak błogosławi nam, jak śle nam dary,
choć ludzie i tak wolą, odprawiać czary.
Więc nie szukaj Boga tam, gdzie Go nie ma,
Bóg jest fraktalem, i wciąż się powiela,
jest we mnie, jest w Tobie, jest w miliardach gwiazd,
cofa, przyśpiesza, zatrzymuje czas,
to Bóg tutaj rządzi, ustala reguły,
tworzy, buduje, obala mury.
Daje nam szanse, powody do zmian,
Tylko trzeba nauczyć się doceniać, to co nam dał.
Na koniec mam taką jeszcze jedną myśl w głowie,
może to kiedyś będzie przysłowie:
Tak jak pasterz dobry dba o owce i kozły,
tak ogrodnik mądry, wie że chwast to kwiat polny.
Jestem nadwrażliwy, dzięki temu zrozumiałem to kim jestem i kim chcę być. Znalazłem także swój sens istnienia, zrozumiałem to po swojemu i na tyle, na ile jestem w tej chwili w stanie zrozumieć. Jednak dostrzegłem też to, co kiedyś było ukryte, zrozumiałem co znaczy patrzyć i nie widzieć, albo słuchać lecz nie słyszeć. Dostrzegłem iluzję w której świat został zamknięty, oraz zrozumiałem w jaki sposób można obalić dzisiejszą niesprawiedliwość. Jednak po wykonaniu kilku prób wytłumaczenia tego co wiem, co zrozumiałem, uświadomiłem sobie, że ludzie wolą żyć w iluzji, zamiast spojrzeć prawdzie w oczy.
Oto recepta na władanie społeczeństwami: Daj ludziom wszystko to czego chcą i odbierz wszystko to, czego potrzebują.
Jak byście się czuli, gdybyście wiedzieli, że macie naprawdę dobry i przemyślany plan, który mógłby zmienić świat, lecz nitk nie chciałby Was słuchać, ani wesprzeć, ani nawet zrozumieć? - https://www.psychiatria.pl/forum/uzdolnienia/watek/699309/8.html#p1038753https://www.psychiatria.pl/forum/uzdolnienia/watek/699309/1.html Uzdolnienia
A ja piszę. Pisałam kiedyś wszystko. Po atakach depresji mniej. Przy lękach mało piszę. Ale tworzę wiersze, piosenki, kiedyś były też opowiadania. Jestem uznana za nadwrażliwą. Może mieć to coś wspólnego z zaburzeniami integracji sensorycznej. Kiedyś byłam też jednym z tych 'wyjątkowo uzdolnionych' dzieci, co już minęło.
Czy ktoś wie jak żyć?
- https://www.psychiatria.pl/forum/uzdolnienia/watek/699309/8.html#p1038778https://www.psychiatria.pl/forum/uzdolnienia/watek/699309/1.html Uzdolnienia GośćZalogowani użytkownicy mają możliwość budowania własnego statusu na forach grupy Medforum.
Po napisaniu odpowiedniej ilości postów przy avatarze pojawi się odpowiedni status.- Początkujący/ca - mniej niż 100 postów
- Wtajemniczony/na - pomiędzy 101 a 300 postów
- Forumowicz/ka - pomiędzy 301 a 1200 postów
- Komentator/ka - pomiędzy 1201 a 3600 postów
- Lider/ka opinii - pomiędzy 3601 a 6000 postów
- VIP - więcej niż 6001 postów
Kiedyś myślałam, że moje uzdolnienia uległy odsunięciu dlatego, że praca, zła organizacja dnia i różne tam były wymysły czy wymówki. Dziś wiem, że nie był i nie jest to stan normalny. Depresja jak mnie dopadła przestałam się cieszyć życiem. Praktycznie wszystko przestalo mnie interesować. Codzienne czynności przychodziły z syzyfowym trudem. I jeszcze tak się dzieje.
Wierzę, że tylko prawidłowe leczenie przywróci mi wiarę w siebie. Wrócą moje zdolności manualne i zacznę znów się uśmiechać do ludzi. Jestem pełna nadziei, że to kwestia czasu i zacznę malować i rysować oraz robić to czego tak dawno nie umiałam zrobić.Ostatnia edycja: - GośćZaloguj się , aby dodać odpowiedź
- Psychoza po narkotykach
Witam, mój chłopak zerwał z nałogiem jakim była amfetamina. Nie wiem...
Forum: Uzależnienia - Zyczenia Wielkanocne-2021 rok
Z okazji Swiat zycze Wszystkim Forowiczkom i Forowiczom Zdrowego i Milego Swietowania,a takze...