Zaloguj
Reklama

Jak bieganie pomaga leczyć depresję?

Trening biegowy o świcie
Fot. panthermedia
Trening biegowy o świcie
(0)

Ćwiczenia aerobowe, takie jak bieganie, mogą działać jak antydepresanty. Naukowcy wskazują, że ta forma aktywności może być wsparciem w leczeniu łagodnej do umiarkowanej depresji. Bieganie ma wpływ nie tylko na zdrowie psychiczne, ale również na utrzymanie prawidłowej wagi oraz ogólną poprawę zdrowia.

Reklama

Bieganie nie sprawi, że depresja zniknie z dnia na dzień, ale może pomóc poradzić sobie z jej objawami. Podczas biegu uwalniane są bowiem endorfiny, nazywane potocznie hormonami szczęścia”. Ten stan tworzy efekt psychiczny, który pomaga radzić sobie z depresją i poprawia zdrowie psychiczne.

Depresja całkowicie zmienia sposób myślenia. W jej trakcie życie często wydaje się być trudnym zadaniem. Wewnętrznie maskuje Twoje podekscytowanie rzeczami, z których powinieneś się cieszyć. Stan ten zwiększa również uczucie niepokoju oraz zmęczenie

Bieganie sprawia, że ​​mózg przetwarza sytuacje w inny sposób. Kiedy biegniesz, pozwalasz myślom łatwo przychodzić i wychodzić z Twojego umysłu i nie czujesz się zmartwiony. Zdajesz sobie sprawę, że rzeczy, które uważałeś za wielkie sprawy, nimi nie są. Im bardziej koncentrujesz się na bieganiu, tym skuteczniej pomaga Ci to wyjść z depresji.

Bieganie pomaga w radzeniu sobie ze stresem 

Aktywność fizyczna pomaga ciału radzić sobie z istniejącym napięciem psychicznym. Podczas biegu organizm uwalnia norepinefrynę, substancję chemiczną, która łagodzi reakcję mózgu na stres. Poprawia samopoczucie, pompując endorfiny do organizmu.

Bieganie to medytacja w ruchu. Możesz zdać sobie sprawę, że szybko zapominasz o codziennych problemach i koncentrujesz się tylko na ruchach swojego ciała. Kontynuując regularne sesje biegowe, jesteś w stanie lepiej skupić się na jednej rzeczy. Prowadzi to do wybuchów energii i optymizmu, które pomagają zachować spokój i jasny umysł.

Podobnie jak inne ćwiczenia fizyczne, bieganie może pomóc zwiększyć pewność siebie. Pozwala szybko pozbyć się zwątpienia i beznadziejności, które towarzyszą depresji. Po skończonym treningu łatwiej jest zasnąć, co zwykle jest zakłócane przez depresję.

Zanim zaczniesz biegać, ważne jest jednak zbudowanie pewnego poziomu sprawności. Pamiętaj o rozciąganiu i wykonywaniu ćwiczeń siłowych. Rób to, co kochasz. Wybierz najlepszą aktywność, która może pomóc Ci radzić sobie z depresją. Może to być pływanie, wchodzenie po schodach, taniec, joga, jogging lub praca w ogrodzie.

Badania wykazują korelację między ćwiczeniami fizycznymi a poprawą zdrowia psychicznego. Bieganie przynosi ulgę w objawach depresji, ale jej nie leczy. Pomaga przeciwstawić się falom beznadziejności, smutku i niepokoju w celu poprawy jakości życia. Jeśli martwisz się o swoje zdrowie psychiczne, porozmawiaj z lekarzem!

Piśmiennictwo
Reklama
(0)
Komentarze