Zaloguj
Reklama

Zaraza – David Quammen

Autorzy: Wydawnictwo Znak
Fot. ojoimages
(0)

Podąża tropem śmiercionośnego wirusa w środku afrykańskiej dżungli. Łapie nietoperze w południowych Chinach i makaki skaczące po dachach świątyń w Bangladeszu. Odwiedza laboratoria o najwyższej klasie bezpieczeństwa mikrobiologicznego, gdzie badane są najgroźniejsze odmiany wirusów, gotowe w każdej chwili wymknąć się spod kontroli.

Reklama

David Quammen robi wszystko, aby odkryć prawdę o najskuteczniejszych zabójcach naszych czasów i udzielić odpowiedzi na pytania dręczące ludzkość: Czy tajemnicza choroba X zabije nas wszystkich – i kiedy nadejdzie?, Dlaczego tempo, z jakim pojawiają się pandemie, nieustanie się zwiększa?, Czy sami ściągamy na siebie wyniszczające plagi?, a przede wszystkim: Gdzie popełniliśmy błąd?.

Wciągający niczym najlepszy thriller reportaż totalny na miarę Głodu Martína Caparrósa czy Cesarza wszech chorób Siddharthy Mukherjeego. Lektura obowiązkowa dla każdego fana mocnej literatury faktu. Kronika największych plag współczesności. Kronika naszych czasów.

Przerażające i fascynujące arcydzieło reportażu naukowego, które czyta się jak powieść detektywistyczną.

Walter Isaacson, autor bestsellerowych biografii Steve Jobs oraz Leonardo da Vinci

Zaraza to thriller z życia wzięty, który ma wpływ na nas wszystkich.

Elizabeth Kolbert, autorka Szóstego wymierania

Quammen jest nie tylko jednym z najważniejszych dziennikarzy naukowych, ale jednym z najważniejszych pisarzy w ogóle, kropka.

Dwight Garner, „New York Times”

David Quammen – amerykański pisarz i dziennikarz naukowy, autor 16 książek, m.in. Splątanego drzewa życia czy The Song of the Dodo. Stale współpracuje z „National Geographic”, pisze też do „Rolling Stone”, „New York Timesa” oraz „New Yorkera”. Jego książki zdobyły uznanie gigantów popularyzacji nauki, jak „Nature” oraz „Wired”. Laureat licznych nagród, m.in. Academy Award in Literature, The Natural World Book Prize (tzw. „zielony Booker”) czy National Magazine Award.

 

Piśmiennictwo

Informacja prasowa

Kategorie ICD:


Reklama
(0)
Komentarze